Persbericht: Arnhem Centraal Station als landmark


Arnhem, 9 februari 2016

Arnhem Centraal Station als landmark

Vijf studenten van de Hogeschool Arnhem Nijmegen concluderen na uitgebreid onderzoek dat het nieuwe Arnhem Centraal Station prima ingezet kan worden als landmark in de citymarketingcampagne van de Gemeente Arnhem. Dat eindresultaat presenteerden Maureen van Baal, Marloes de Bruijn, Peter-Jan Hardenbol, Avy Simin en Inez Tiecken op het Stadskantoor van de Gemeente Arnhem. De studenten deden het onderzoek in opdracht van de Gemeente Arnhem en in het kader van een minor brandmanagement aan de HAN.

Studenten Arnhem CS

De groep studenten verkende de afgelopen maanden de potentie om Arnhem Centraal Station als landmark te laten fungeren. Uiteindelijk adviseren zij de Gemeente Arnhem het Centraal Station in te zetten als landmark om ‘Het Nieuwe Arnhem’ te presenteren. In hun advies benadrukken de studenten dat het voor het juist vormen van een landmark van groot belang is een verhaal te vertellen. Daarbij kan gebruik gemaakt worden van het groene, ondernemende en creatieve imago van Arnhem. De studenten noemden zelf lichtprojecties, street art en quotes van Arnhemmers als eerste concrete voorbeelden om het verhaal van het Centraal Station te vertellen.

De Gemeente Arnhem werkt graag innoverend samen met lokale onderwijsinstellingen. In dat kader moedigt de gemeente onderzoeken zoals deze aan en wil ze een gesprekspartner zijn voor Arnhemse onderwijsinstellingen. Uiteraard worden na afronding van een onderzoek de mogelijkheden verkend om concrete adviezen van studenten te implementeren in het bestaande beleid.

Arnhem = ondernemend
Arnhem is het belangrijkste economische centrum in het oosten van het land. Dankzij de ligging tussen de Randstad en Duitsland, goede verbindingen, een hoogopgeleide beroepsbevolking en moderne bedrijventerreinen is Arnhem een aantrekkelijke vestigingslocatie voor (internationale) bedrijven. De zakelijke dienstverlening is de grootste werkgever, maar als provinciehoofdstad en regionaal centrum zijn ook openbaar bestuur, onderwijs, gezondheidszorg, detailhandel en horeca sterk ontwikkeld. Arnhem huisvest enkele (internationale) hoofdkantoren en de laatste jaren maakt ook de sector energie en milieutechnologie een sterke groei door. 

 ----------------------------

Noot voor de pers:
Voor meer informatie over Made in [Arnhem] kunt u contact opnemen met Marjolein Tijdink of Puck Stamps via 026-4431523 of pers@madeinarnhem.nl.

Bijgevoegde foto kunt u gebruiken onder vermelding van de naam van de fotograaf: Avy Simin.

Indien u persberichten van Made in [Arnhem] op een ander adres wenst te ontvangen of niet meer wenst te ontvangen, dan kunt u dat via een antwoord op deze mail aangeven.

Over Made in [Arnhem]
De campagneslogan Made in [Arnhem] verwijst naar alles wat de stad voortbrengt: van mode en cultuur tot kennis en ondernemerschap. Centraal in de campagne staat het uitdragen van de kernwaarden: creatief, groen en ondernemend. Doordat Arnhem zich op deze punten positief onderscheidt van andere steden, is de stad aantrekkelijk om te wonen en werken, winkelen en recreëren, studeren en ondernemen. De Made in [Arnhem] campagne deelt initiatieven en verhalen van Arnhemmers met de inwoners, bedrijven en bezoekers van de stad.